دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۱۱:۴۲
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ 
  • تعداد بازدید : 30
  • کد خبر : ۳۱۰۸۳
به میزبانی ایستگاه تحقیقات البرز:
برنامه روز انتقال یافته های تحقیقاتی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری
اولین برنامه روز انتقال یافته های تحقیقاتی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری با موضوع زراعت چوب و محوریت آب و آبیاری در محل ایستگاه تحقیقات البرز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی؛در این برنامه که با حضور 30 نفر از کارشناسان ، بهره برداران پیشرو و پالوج رییس گروه ترویج بهره وری منابع پایه تولیداز دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی برگزار شد؛ کلاگری مسئول بخش تحقیقات درختان سریع الرشد موسسه تحقیقات ضمن خوش آمدگویی دلایل توجه به زراعت چوب را تامین چوب با کیفیت برای صنایع چوب کشور بیان نمود و هدف از برگزاری این برنامه را بهره وری از امکانات موجود برای تولید چوب و همچنین انتقال یافته های کاربردی به بهربرداران وتبادل نظر درارتباط با طرح ها به منظور رسیدن به موضوعات مورد نیاز بهره برداران عنوان کرد.

در ادامه باقری مجری طرح آب وآبیاری با اشاره به شرایط اقلیمی که سبب تنش های آبی می شود وتاثیر مستقیم بر تولید چوب و کیفیت آن دارد ؛ نتایج اجرای این طرح را بر شمرد؛ و گفت: بهترین رژیم آبیاری برای زراعت چوب دراستان البرز 8 روز می باشد واستفاده از سیستم آبیاری نوین بستگی به نوع خاک، اقلیم و نوع رقم و هدف از تولید دارد. همچنین بهترین روش آبیاری در نهالستان با توجه به افزایش راندمان، تراکم کشت و کاهش هزینه های کارگری روش های نوین آبیاری می باشد و در صورت سن بالای درختان در مزرعه استفاده از سیستم آبیاری توصیه نمی شود.

گفتنی است در پایان از مزرعه تولید نهال به دو روش آبیاری کرتی و نوین بازدید بعمل آمد که محقق مربوطه ضمن توضیحات مربوطه به سولات حاضرین پاسخ های لازم را داد.

photo11251068030.jpg

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0