شنبه, 15 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۱۱:۵۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ 
  • تعداد بازدید : 79
  • کد خبر : ۳۰۹۵۰
معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:
آموزش و ترویج در اولویت برنامه‌های سازمان تات
سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به مناسبت روز ملی گندم و نان گفت: آموزش و ترویج در اولویت برنامه‌های سازمان تات است.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و به نقل از پایگاه خبری da1news ؛ رئیس سازمان تات در اولین  نشست خبری سال 1403 با اشاره به اینکه امسال آموزش و ترویج در اولویت برنامه‌های سازمان تات است، از برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و روز مزرعه در سطح کشور در راستای انتقال دانش به کشاورزان خبرداد.

وی بر نقش دانش بنیان شدن بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: در طول ۴۴ سال پس از پیروزی انقلاب افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی ۴۰ درصد بوده است که این مهم جز با رسوخ دانش و فناوری در عرصه امکان پذیر نبود.

خیام نکویی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۴ الگوی کشت در تمام محصولات کشاورزی اجرا شود و این مهم حمایت نمایندگان مجلس را می‌طلبد.

گفتنی است؛ رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در این نشست تاکید کرد، ما در پایان دولت سیزدهم دو هدف را در تولید گندم دنبال می کنیم اولین هدف افزایش عملکرد و دومین هدف افزایش کیفیت محصول گندم است و اگر توانمندی‌ها و ظرفیت کشور در زمینه گندم تبیین شود و بر نکاتی که توسط محققان ارائه می‌شود تمرکز کنیم علاوه بر خودکفایی گندم می‌توانیم صادرکننده این محصول راهبردی نیز باشیم.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0