به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی؛ در این جلسه عبداله موموندی به بیان ظرفیت های سازمان و نهاد ترویج در نشر و انتقال فنآوری پرداخت و از نمایشگاه به عنوان یکی از روشهای حائز اهمیت در این فرآیند یاد نمود.
وی همچنین به ابعاد مختلف مزایای حضور توامان مولفه های کنشگران بخش کشاورزی در فضای نمایشگاه اشاره نمود و پیشنهاد برقراری تفاهمنامه میان دو دفتر در تعمیق ظرفیتهای نمایشگاه ها، بهره برداران و فعالان بخش کشاورزی را مطرح نمود.
در ادامه این نشست بازاری مدیرکل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران ضمن بیان تاریخچه مختصری از سازمان متبوع خود به تشریح ساختار سازمان مذکور و جایگاه دفتر ترویج تجارت پرداخت.
وی با اشاره به اینکه 98 درصد صنعت نمایشگاهی توسط بخش خصوصی انجام می شود؛ گفت: اهم ماموریتهای سازمان توسعه تجارت از جمله فعالیت در حوزه برندهای تجاری، مشوقهای صادراتی، امور صادرات، توانمندسازی بنگاهها و تشکلهای صادراتی، صدور مجوز نمایشگاه می باشد و پیشنهادهایی برای همکاری های مشترک مطرح نمود.
گفتنی است در پایان جلسه تاکید شد: فهرست مشخصات مجریان و تقویم نمایشگاههای ایران در سال 1403 برای برنامه ریزی مطلوب تر سال آتی و تشکیل جلسه با مجریان نمایشگاهی در اختیار دفتر ترویج دانش و فنآوری قرار گیرد و همچنین جلسه دیگری برای تشریح دیدگاهها و تفاهم بر روی پیشنهادهای کاربردی به میزبانی دفتر ترویج تشکیل شود.
برای دریافت اخبار موسسه در ایتا اینجا را کلیک نمائید.