شنبه, 6 مرداد 1403
Slogan
  • ساعت : ۱۷:۱۷
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۱۲/۰۲ 
  • تعداد بازدید : 249
  • کد خبر : ۳۰۷۲۳
محمد مهدی قاسمی معاون سازمان تات در اجلاس سراسری:
چشم انداز آموزش و ترویج ، نقش آفرینی در حوزه اكوسیستم دیجیتال است

محمد مهدی قاسمی معاون سازمان تات در اجلاس سراسری:

چشم انداز آموزش و ترویج ، نقش آفرینی در حوزه اکوسیستم دیجیتال است

 

محمد مهدی قاسمی در سومین اجلاس سراسری موسسات/پژوهشگاه/ پژوهشکده/ مراکز ملی و استانی سازمان تات گفت: مابرنامه استراتژیک موسسه آموزش و ترویج را بر اساس اسناد بالادستی که همان استراتژیک سازمان تات است تدوین کردیم و به دنبال این هستیم که در حوزه اکوسیستم دیجیتال نقش آفرینی کنیم و برای دستیابی به اهداف متقابل برای همه کنش گران منفعت ایجاد کنیم.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی؛ محمد مهدی قاسمی در این اجلاس ضمن تبریک اعیاد شعبان و روز جوان در ارتباط با گزارش موسسه و معاونت آموزش و ترویج و تاکید خیام نکویی معاون وزیر نسبت به بحث یافته‌ها و پاسخ به مشکلات بخش کشاورزی که باید به دست کشاورزان و بهره برداران برسانیم ، گفت:  با اقدامات و ابزاری که در اختیار داریم می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود بهتر استفاده کنیم و در راستای استراتژیک کلان که در این حوزه به خصوص امنیت غذایی است که شامل ماموریت، چشم انداز، ارزش ها و در چهار منظر مالی ، ذینفعان، فرایندهای داخلی و یادگیری رشد می باشد.

 وی در ادامه با اشاره به گزارش مختصری در ارتباط با چارت تشکیلاتی موسسه آموزش و ترویج که شامل دفتر شبکه دانش و رسانه های ترویجی، دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی ، دفتر بهره برداران، دفتر آموزش کارکنان،  معاونت علمی و فناوری ،دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی، دفتر زنان روستایی و دفتر ساماندهی مراکز جهاد کشاورزی مطالبی را ارائه نمود؛ و گفت: هدف ما در حوزه آموزش و ترویج عمق بخشی به همین فعالیت هایی است که وجود دارد و این با همت و کمک تمام موسسات و مراکز است که بتوانیم این موضوع را رقم بزنیم.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به تشیکلات اجمالی در استان‌ها، مراکز تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و مدیریت‌های ترویج استان‌ها گفت: استان هایی هستند که هنرستان کشاورزی ندارند و سن کشاورزان بالا رفته و ما به نیروی جوان نیاز داریم و استراتژیکی که کشور دارد تزریق جوانان است و در حال حاضر هنرستان ها، کانون های جوانان روستایی و عشایری ، فعال هستند؛ همچنین برای مرتفع شدن مشکلات بخش، آموزش همراه تولید داریم .

وی گفت: این کارها را انجام می‌دهیم تا نیروی انسانی که در بخش کشاورزی کار می‌کنند توانمند کنیم و به نوعی افزایش ضریب نفوذ دانش را به عنوان کلید واژه‌ای داشته باشیم و از طریق آن به ارتقاء بهره‌وری و به امنیت غذایی پایدار برسیم.

قاسمی با اذعان بر اینکه ارتباط خوبی با دانشگاه ها داریم و بحث نظام آموزش عالی کشاورزی در حال بازنگری است و به زودی اعلام می شود ؛ گفت: یکی از علت های کار نداشتن دانشجویان بخش کشاورزی این است که جسارت، جرات و ریسک پذیری لازم را ندارند، و اگر بحث کارورزی را بتوانیم به خوبی دنبال کنیم شاید جرات پیدا کنند در این حوزه برنامه های خوبی انجام دهند.

معاون سازمان تات در پایان تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم با دانشی که داریم سر زمین ببریم و با پیشنهادی که در شورای معاونین سازمات تات و وزارت مورد قبول قرار گرفت و به صورت پایلوت در بعضی استان ها انجام شده است، طرح نشر توصیه های فنی کاربردی کشاورزی را در دستور کار داریم و می خواهیم تمام دانشی که وجود دارد به دست کشاورزان برسد و 80 درصد از پشتوانه علم و دانش این حرکت در بخش کشاورزی وجود دارد و 20 درصد آن نیاز به نوآوری ،اختراع و فناوری دارد و بایستی این 80 درصد را به دست کشاورز برسانیم و این پلتفرمی است که ان شاالله وقتی کشاورز لوکیشن خود را اعلام می کند به صورت هوشمند زمان و مدت مشخص به او اعلام شود . 

دو.jpg

0 - copy - copy.jpg

 

امتیاز :  ۵/۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0