شنبه, 6 مرداد 1403
Slogan
  • ساعت : ۱۲:۲۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ 
  • تعداد بازدید : 184
  • کد خبر : ۳۰۶۳۰
به میزبانی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی
برگزاری نشست مشترك معاونت آموزش و ترویج با پارك علم و فناوری

به میزبانی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی

برگزاری نشست مشترک معاونت آموزش و ترویج با پارک علم و فناوری

 

جلسه مشترک مابین معاونت آموزش و ترویج و پارک علم و فناوری به منظور ساماندهی پذیرش، ورود و ترویج نوآوری در بخش کشاورزی به میزبانی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، محمد مهدی قاسمی معاون سازمان تات  در این جلسه با بیان اینکه می دانیم پارک علم و فناوری پروتکل واحدی دارد گفت: به دلیل هزینه بری در بخش کشاورزی، تنوع اقلیمی کشور  و شرایط اجتماعی کشاورزان ما ، ضرورت دارد برای جذب نوآوران کشاورزی، خود ما مدیریت کنیم تا کشاورزان استقرار یابند و اگر یک نگاه تسامحی داشته باشیم می توانیم پروتکل‌ها را در زمینه کشاورز اعمال کنیم و پارک باید بسترهایی داشته باشد و در اختیار کشاورز قرار بگیرد و بر اساس استانداردها نوآوری شکل بگیرد. همچنین به دلیل شرایط خاص کسانی که زمینه نوآوری داشتند شناسایی کردیم و این ها افراد مستعدی هستند .

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه من به کار عمیق اعتقاد دارم ولی یک جای منطقه در شرایط مساوی نیست گفت: اگر بخواهیم مطلق نگری کنیم تمام کشاورزان زیر سوال می روند و با توجه به شرایط در ابتدای کار اگر ما خودمان را تعدیل ، ترویج و فرهنگ نوآوری کنیم تساحل و تسامح را پذیرفته و به سراغ کشاورزان نوآور میرویم و باید استانداردها را رعایت کنیم و جزو پارک علم و فناوری بیاوریم و از حد طبیعی عدول نکنیم.

وی با اشاره به اینکه نوآوری نباید محبوس باشد و با مشکلاتی که در پذیرش ،ورود  وترویج نوآوری داریم گفت: ما باید در کنار هم جلو برویم و به هر ترتیب قسمت اعظم کارها و تعهدات انجام شده و باید از استانداردها عدول نکنیم و از این به بعد یک تیم پیگیری کننده باشیم و باید بدانیم تک تک این مزارع چطور ایجاد خواهد شد.

قاسمی با اذعان بر اینکه  باید بدانیم اهداف و موضوع چیست وحداقل استانداردها را رعایت کنیم و با بررسی وبازبینی به این رویکرد شتاب دهیم تاکید کرد: :یکی از مهمترین کارها استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای در بخش کشاورزی است و با استانداردی که به اجماع رسیدیم کارها را انجام می‌دهیم و برای اینکه شتاب بگیرد و به مفاهمه برسیم جلسات باید دقیق و پی در پی باشد تا به نقطه مشترکی برسیم.

جهان شاهی رئیس پارک علم و فناوری در این جلسه گفت: ما میز تخصصی در حوزه کشاورزی و صلاحیت حرفه‌ای داریم و مدیریت را به شما می‌دهیم و در ارتباط با تاسیس مزارع روستاهای نوآور، شرایط تاسیس، کانون های شکوفایی مزارع نوآور در دهکده‌ها و مزارع رشد مطالبی را عنوان کرد.

 وی افزود: همتراز مراکز و نوآوری، وزارت علوم است، ما عدله ‌های کاملاً بین‌المللی آوردیم و با ملاحظاتی که در پارک خود ما پارک البرز، پارک رودهن چند پارک علم و فناوری ایجاد کردیم و این پارک‌ها هوشمند هستند و به صورت نتفورک عمل می‌کنند، و همچنین پارک علم و فناوری پارک وزارت بخش کشاورزی است و ما نمی‌توانیم شعبات را زیاد کنیم

گفتنی است در این جلسه جهان شاهی رییس پارک علم و فناوری و هیات همراه و محمد مهدی قاسمی معاون سازمان تات، مدیران و مشاورین حضور داشتند.

 

برای دریافت اخبار در کانال ایتای موسسه کلیک نمائید

https://eitaa.com/amuzesh_tarvij

638040ba-3a82-46e1-a2f2-7445fb5a83ae.jpg

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0